Registrace do systému
Registrace do dotačního portálu
Žádosti o dotaci (programové nebo individuální) je možné podat pouze elektronicky. Pro úspěšné podání žádosti je nezbytně nutné se registrovat v dotačním portálu na adrese https://dotace.mestodobris.cz/register (nebo použijte modré tlačítko "Registrovat se" v horním menu).
Pro registraci nepotřebujete zadat nic víc než svou e-mailovou adresu a heslo.
Při registraci nevyplňujete informace o právnické nebo fyzické osobě žadatele, tyto informace poskytnete až při vyplňování samotné žádosti o dotaci.
1 žadatel = 1 účet = 1 e-mail (nelze pod jedním e-mailem přihlásit více žadatelů)
Zapomenuté heslo
Pokud jste zapomněli své heslo, vyplňte svoji e-mailovou adresu na této stránce https://dotace.mestodobris.cz/password_recovery – následně Vám do e-mailu přijde odkaz, na kterém si můžete nastavit heslo nové.
Pokud Vám e-mail nedorazí (vyčkejte cca 1 hodinu a prověřte si schránku se spamy), kontaktujte prosím IT podporu na e-mailu dsw2@otevrenamesta.cz.
Změna hesla
Změnit heslo je možné po přihlášení na adrese https://dotace.mestodobris.cz/user/change_password. Odkaz je také k dispozici po přihlášení v horní liště po kliknutí na Váš e-mail (uživatelské jméno) jako záložka „Změnit heslo“.
Základní informace o žadateli
UPOZORNĚNÍ: Zapsaná data je nutno u jednotlivých kolonek či pasáží vždy potvrdit zmáčknutím zeleného tlačítka "Uložit informace".
Červená hvězdička označuje pole formuláře, která musíte povinně vyplnit, aby bylo možné žádost podat. Ostatní pole formuláře jsou buď dobrovolná, nebo povinná jen pro některé žadatele (např. právnické osoby).
Základní identifikace
1A) Je-li žadatelem právnická osoba nebo podnikající fyzická osoba, tedy osoby mající IČO, zaškrtněte kolonku „Mám IČO, jsem podnikatel nebo obchodní korporace“. Vyplňte své IČO, zmáčkněte zelené tlačítko „Načíst data z ARES“ a zkontrolujte dotažená data, případně je opravte nebo doplňte.
Dále je potřeba vyplnit údaje o statutárním orgánu zastupujícím právnickou osobu žadatele – vyplňte celé jméno včetně titulu + právní důvod zastoupení (označení funkce zapsané v obchodním rejstříku) + telefonní číslo + kontaktní e-mail. Máte možnost si zaškrtnout kolonku „Zasílat na e-mail statutárního zástupce upozornění o podaných žádostech o dotaci“.
Je-li statutární orgán vícečlenný (tj. dle obchodního rejstříku tvoří statutární orgán dvě osoby a více), přidejte řádek pomocí zeleného tlačítka „+“ a vyplňte uvedené údaje o další osobě či dalších osobách. Pod seznamem členů statutárního orgánu zaškrtněte možnost „Uvedení členové statutárního orgánu mohou jednat samostatně“, pokud tomu tak je (a například smlouvu může podepsat jen jeden z členů statutárního orgánu), anebo kolonku nezaškrtávejte (v takovém případě musejí podepsat smlouvu členové statutárního orgánu v takové kombinaci, která je uvedena v obchodním rejstříku).
1B) Je-li žadatelem nepodnikající fyzická osoba, je nutno vyplnit jméno a příjmení a datum narození a je možno vyplnit titul (před a za).
Upozornění: Při vyplnění této části žádosti si prosím uvědomte, kdo o dotaci žádá (kdo je žadatelem, s kým konkrétně bude podepisována smlouva, kdo bude odpovědný za řádné plnění a předložení závěrečné zprávy včetně vyúčtování apod.), protože někteří žadatelé mohou žádat jako fyzická osoba nepodnikající (např. sportovec), tak jako podnikatel samostatně výdělečně činný (např. organizátor soutěže) anebo také jako zástupce právnické osoby.
Podíl v další právnické osobě
Uveďte, zda (jako žadatel o dotaci) vlastníte podíl v další právnické osobě. Tzn., že tyto právnické osoby jsou s žadatelem v obchodním vztahu a mají z jeho podnikání nebo jiné výdělečné činnosti prospěch, který se liší od prospěchu, který by byl získán mezi nezávislými osobami v běžných obchodních vztazích za stejných nebo obdobných podmínek.
Příklad: Žadatelem je Sportovní klub, z. s., který má dle výpisu z obchodního rejstříku obchodní podíl v „Klub sportovců“, pobočný spolek, ve výši 100 %.
Tento požadavek je vyžadován dle § 10a odst. 3 písm. f) bod 3 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění.
Pokud žádný podíl v další právnické osobě nevlastníte, pouze zaškrtněte uvedou možnost a pokračujte ve vyplňování dalších kolonek.
Pokud přímý obchodní podíl v další právnické osobě vlastníte, jste povinni dle zákona tuto skutečnost nezamlčet a vyplnit:
- název vlastněné společnosti
- IČO vlastněné společnosti
- velikost podílu (v %)
- stát (sídlo společnosti) - výběrem z nabídky
Trvalá Adresa / Sídlo Právnické Osoby
V případě, že jste zadávali IČO, zkontrolujte, případně opravte nebo doplňte, data dotažená z ARES.
Jste-li nepodnikající fyzická osoba, vyplňte:
- ulici včetně čísla popisného a orientačního
- obec/město – výběrem z nabídky
- PSČ
- část obce/městská část – vyplňte pouze, člení-li se Vaše obec či městská část
Máte možnost zadat jinou doručovací adresu, než je sídlo nebo bydliště. Po zaškrtnutí této možnosti vyplňte výše uvedené údaje.
Kontaktní informace
Vyplňte (pro snadnější komunikaci) kontaktní údaje o žadateli (není povinné, ideálně vyplňte alespoň telefon a e-mail):
- telefonní číslo
- ID datové schránky
- další e-mail pro zasílání upozornění
Plátce DPH
Jste-li plátcem daně z přidané hodnoty, zaškrtněte kolonku „Žadatel je plátcem DPH“. DIČ uveďte v části „Právnická osoba / Fyzická osoba podnikající s IČO“.
V opačném případě ji nezaškrtávejte.
Upozornění: DPH není uznatelným nákladem.
Hlavní bankovní spojení (účet, na který bude vyplacena schválená dotace)
Vyplňte identifikační údaje o účtu, na který má být, v případě schválení, zaslána dotace:
- název banky
- číslo účtu
- kód banky
Kopii dokladu o zřízení účtu nebo potvrzení o existenci účtu zřízeného na jméno žadatele nahrajte, prosím, do příloh (předkládá se pouze s první žádostí a potom vždy jen při změně).
Potvrzení lze stáhnout v elektronickém bankovnictví.
Nepožadujeme smlouvu k účtu ani výpis z účtu – je potřeba jen doložit existenci účtu na jméno žadatele, na který mají být odeslány veřejné prostředky formou dotace.
Doplňující bankovní spojení
Pokud má být dotace zaslána na účet vedený na třetí osobu (tj. osobu odlišnou od žadatele; např. nemá-li spolek vlastní účet a financování přes soukromý účet svého předsedy, pokladníka apod.).
I zde platí, že není třeba kopii tohoto dokladu přikládat, pokud byl v minulosti již předložen a je stále aktuální.
Upřesnění informací o žadateli
Nepovinné – vyplňte, jen pokud je třeba něco dodat k vyplněné identifikaci/identitě žadatele.
Přílohy
Připojte kopii dokladu o zřízení účtu nebo potvrzení o existenci účtu a případně další dokumenty, které uznáte v souvislosti s identifikací žadatele za vhodné.
Změna údajů
Vyplňte všechny údaje, které uznáte za vhodné. Systém Vás upozorní, pokud byste opomněli vyplnit některé povinné kolonky.
Veškeré informace o žadateli lze, po přihlášení, upravit na adrese https://dotace.mestodobris.cz/user/update_info.
Údaje o sobě můžete kdykoli změnit. Jakmile ale odešlete žádost o dotaci, údaje v této žádosti již nebude možné změnit.
V jednom uživatelském účtu lze žádat vždy jen za jeden právní subjekt – pokud chcete žádat za více subjektů, musíte si vytvořit více uživatelských účtů, jeden pro každého unikátního žadatele.
Informace o přijaté veřejné podpoře
Doplňte informace o přijaté veřejné podpoře za rok 2025 (přestože v názvu „Požadavku“ je uvedeno, že se mají uvést informace o přijaté veřejné podpoře v letech 2023 až 2025 – z důvodu veřejné podpory de minimis – pro účely dotačního řízení města Dobříše stačí uvést výši podpory v roce 2025).
Konkrétně vyplňte:
- název projektu (název aktivity, na kterou byla dotace poskytnuta)
- rok poskytnutí (uveďte rok 2025)
- výši podpory v Kč (uveďte skutečnou výši, která Vám byla dle smlouvy zaslána na účet)
- poskytovatel podpory - z nabídky vyberte „město Dobříš“
Potvrďte zeleným tlačítkem „Přidat“.
Pokud chcete uvést další zdroje veřejného financování, které jste v minulosti obdrželi, přepsáním výše uvedených kolonek přidáte informace o dalších přijatých podporách.
Pokud přidané informace uvedete nesprávně, je nutné příslušný řádek „Smazat“ a po vyplnění správných údajů opětovně „Přidat“ pomocí zeleného tlačítka.
Detailní rozpočet aktivity
UPOZORNĚNÍ: Zapsaná data je nutno u jednotlivých kolonek či pasáží vždy potvrdit zmáčknutím zeleného tlačítka „Uložit“.
Vyplňte požadovanou výši dotace od města Dobříš (v Kč).
Požadovanou částku uvádějte tak, aby odpovídala aktivitám, na které budou finanční prostředky žádány a současně aby při tvorbě rozpočtu bylo vycházeno z optimálního vztahu mezi její hospodárností, účelností a efektivností předpokládaných výdajů.
Kolonky „Celkové výnosy projektu“, „Celkové náklady na projekt“, „Vlastní zdroje celkem“ a „Dotace z jiných zdrojů celkem“, které jsou hned pod Vámi dopsanou výší požadované dotace, nevyplňujte – tyto položky se automaticky načítají z rubrik „Ekonomická rozvaha“ a „Vlastní zdroje a dotace z jiných zdrojů“.
Ekonomická rozvaha
Vyplňte jednotlivé položky nákladů a výnosů, ze kterých bude aktivita financována.
Náklady
Uveďte jednotlivé položky, na které má být dotace použita, a to stručně, jasně a výstižně – míra detailu je na Vás, ale mějte na paměti, že při kontrole vyúčtování vychází kontrolní skupina právě z Vámi sestaveného rozpočtu při podání žádosti.
Příklad: Položky neuvádějte příliš obecně (např. materiál), ale ani příliš detailně (např. nákup žíněnek), protože při vyúčtování budete povinni vložit doklady právě a jen k jednotlivým Vámi uvedeným a poskytovatelem schváleným položkám (tedy uveďte například nákup gymnastického nářadí s tím, že bližší specifikaci uvedete v samostatné příloze s podrobným rozpočtem, což Vám poskytuje větší prostor při vyúčtování, pokud byste namísto zamýšlených žíněnek nakoupili jiné cvičební pomůcky, aniž byste museli o změnu čerpání dotace žádat Radu města Dobříše),
Tip: Uveďte například položku „kancelářské potřeby“ ve výši 1.000 Kč namísto několika dílčích položek typu „tužky“ ve výši 100 Kč, „lepidla“ ve výši 200 Kč atd.
Celkové náklady musejí být v součtu rovny nebo vyšší, než je výše požadované dotace.
Pozor na uznatelné a neuznatelné náklady dle jednotlivých dotačních programů! Neuznatelnými náklady jsou:
- investiční náklady, rekonstrukce a opravy nemovitostí
- mzdové náklady zaměstnanců a odměny funkcionářů, není-li stanoveno v příslušném dotačním programu jinak
- nákup alkoholických nápojů (vyjma cen do soutěže) a tabákových výrobků
- telefonní poplatky
- bankovní poplatky, úroky z úvěrů či zápůjček, pokut nebo penále
- náklady na vedení účetnictví a služby daňového poradenství
- placení leasingových splátek nebo náhrad škod
- odpisy hmotného a nehmotného majetku
- úhrada pohonných hmot, které bezprostředně nesouvisí s účelem dotace
- případně úhrada dalších položek, které jsou uvedeny jako neuznatelný výdaj u jednotlivých dotačních programů
Upozornění: Při veřejnosprávní kontrole vyúčtování poskytnuté dotace se sleduje dodržení rozpočtu na „materiál“ a „služby“, případně „mzdové náklady“ (jsou-li uznatelnými náklady).
V případě, že po obdržení dotace hrozí, že tento základní poměr nebude dodržen, máte možnost nejpozději do 30.11. požádat radu města o změnu použití poskytnutých finančních prostředků s uvedením důvodu své žádosti a změnu realizovat nejdříve v den schválení radou města (například z důvodu počasí nebudete realizovat dětský den v červnu, ale operativně chcete realizovat rozloučení s létem na konci srpna - nutno předem požádat radu o schválení změny projektu; termíny konání schůzí rady města jsou zveřejněny na https://www.mestodobris.cz/rada%2Dmesta/ds-25945/p1=71792).
Výnosy
Uveďte jednotlivé položky, které budou výsledkem dotací podpořené aktivity – tj. co aktivita vydělá či přinese po dokončení (příjmy jako např. členské příspěvky u celoroční činnosti nebo vstupné u jednorázové akce).
Výnosy mohou být i nulové.
Vlastní zdroje a dotace z jiných zdrojů
Vyplňte jednotlivé položky, jak bude aktivita financována, tzn. z jakých zdrojů bude financování realizováno.
Vlastní zdroje
Uveďte, z jakých položek bude aktivita spolufinancována z Vašich vlastních zdrojů (např. členské příspěvky, dary, vstupné).
Dotace z jiných zdrojů (včetně podaných žádostí)
Uveďte, zda a v jaké výši bude aktivita spolufinancována z jiných/cizích zdrojů (tzn. zdrojů, které se budou na realizaci podílet), a to včetně podaných žádostí o dotaci od jiného poskytovatele.
Pozor: V případě čerpání jiné dotace z veřejných rozpočtů nelze náklady uplatnit vícekrát – jednalo by se o dotační podvod.
Upozornění: Nezapomeňte, že je nutné splnit minimální finanční spoluúčast žadatele, a to dle konkrétního dotačního titulu a dle toho, zda se jedná o právnickou (spoluúčast min. 30 %) nebo podnikající fyzickou osobu (spoluúčast min. 20 %).
Předmět žádosti o dotaci
Název aktivity
Uveďte stručné a výstižné pojmenování aktivity, na kterou žádáte dotaci (bude uvedeno ve smlouvě).
Aktivita:
- činnost = aktivní systematická dlouhodobá činnost jednotlivých právnických nebo podnikajících fyzických osob, které nabízejí dětem (ale i dospělým) kvalitní využití volného času
- projekt = jakýkoliv jedinečný sled aktivit a akcí, který má dán specifický cíl, jenž má být jeho realizací splněn, který má definován datum začátku a konce uskutečnění a stanoven rámec pro čerpání zdrojů potřebných pro jeho realizaci. Jedná se například o akce typu závody, cyklus akcí typu série koncertů nebo aktivita typu příměstský tábor.
Podrobný popis aktivity
Uveďte obsah, cíl a přínos, případně harmonogram aktivity.
Vedle samotné žádosti o dotaci se spolu s položkovým rozpočtem jedná o nejdůležitější dokument, neboť zde máte prostor popsat činnost nebo projekt, na kterou/který dotaci žádáte. Nejde o to, jak krásně napsané slohové cvičení vytvoříte, ale o to, aby popis toho, na co je dotace žádána, co nejvíce čtenáři ukázal, o jakou aktivitu se jedná, jaký je její přínos pro město Dobříš a jeho obyvatele, co je cílem aktivity, jak bude aktivita probíhat atd. Úroveň zpracování projektu z hlediska obsahu a vnitřní logiky je jedním z hodnoticích kritérií. Doporučujeme se řádně seznámit s jednotlivými hodnoticími kritérii dané aktivity a popis kromě výše popsaných obecných náležitostí strukturovat podle jednotlivých hodnoticích kritérií (bod 7 podmínek dotace uvedený v dotačním programu).
Je nezbytné dodržet všechna pravidla uvedená v dotačním programu – dokument zpracujte prosím přehledným a srozumitelným způsobem. Doporučená struktura:
A) Činnost
I. Název aktivity
II. Cíl a popis/obsah aktivity – se zaměřením na hodnotící kritéria (u většiny programů):
1. Členská základna
2. Poměr počtu mládeže do 18 let nebo seniorů starších 65 let vůči celkovému počtu členů žadatele k 01.01.2025
3. Rozpočet
a) přiměřenost rozpočtu
b) efektivita vynaložených financí
4. Vícezdrojovost financování
5. Četnost činnosti
6. Společenský význam
III. Charakteristika dosavadní činnosti žadatele
IV. Přínos aktivity (pro město, pro obyvatele …) – není-li dostatečným způsobem popsáno u kritéria „společenský význam“
V. Harmonogram aktivity
VI. Položkový rozpočet
B) Projekt
Název aktivity
II. Cíl a popis/obsah aktivity – se zaměřením na hodnotící kritéria (u většiny programů):
1. Kvalita zpracování projektu
2. Přiměřenost a přehlednost rozpočtu
a) přiměřenost rozpočtu a přehledné zpracování
b) efektivita vynaložených financí
3. Jedinečnost
4. Tradice
5. Vícezdrojovost financování
6. Dostupnost projektu/akce
7. Cílová skupina Četnost činnosti
8. Společenský význam
III. Charakteristika dosavadní činnosti žadatele
IV. Přínos aktivity (pro město, pro obyvatele …) – není-li dostatečným způsobem popsáno u kritéria „společenský význam“
V. Harmonogram aktivity
VI. Položkový rozpočet
Podrobný popis aktivity – příloha (možnost nahrání přílohy, pole je nepovinné)
Pokud je Váš popis aktivity delší, můžete jej přiložit jako samostatný soubor ve formátu PDF se strojově čtecí vrstvou (do kolonky „Podrobný popis aktivity“ uveďte odkaz na přílohu).
Podrobný položkový rozpočet uveďte včetně podílu spolufinancování u jednotlivých aktivit (příjmová i výdajová část). Rozpočet projektu tvoří nedílnou součást žádosti o podporu, zejména na jeho základě je hodnocena efektivita a hospodárnost poskytnutí dotace. Do rozpočtu projektu uveďte pouze položky způsobilé dle pravidel stanovených ve výzvě (a následně stanovených ve smlouvě).
Rozpočet musí být strukturován tak, aby žádosti byly srovnatelné a ze žádosti bylo zřejmé, na co všechno žadatel plánuje finance vynaložit.
Mezi neuznatelné výdaje/náklady patří až na výjimky (lektoři, trenéři) i mzdové náklady, nicméně v celkovém rozpočtu mohou být zahrnuty s tím, že položka na mzdy nepůjde z dotace (není součástí té části rozpočtu, na kterou je žádána dotace) – tzn. je třeba je uvést v bodu 6 v části A i v části B žádosti.
Doplňující informace o žadateli
Uveďte počet členů nad 18 let k 01.01.2025 – žádáte-li na činnost NEBO uveďte předpokládaný počet účastníků nad 18 let – žádáte-li na projekt (akci)
Vyplňte údaje o počtu osob starších 18 let
- počtu členů (žádáte-li o dotaci na činnost) k 01.01.2025 nebo
- předpokládaný počet účastníků akce (žádáte-li o dotaci na projekt)
Týká se pouze právnických osob, nejčastěji spolků. Kolonka je povinná, proto pokud se Vás toto kritérium netýká, uveďte „X“.
Je to důležité pro hodnocení u žádostí na činnost (počet členů), resp. pro hodnocení žádostí na projekt v podobě akce (počet předpokládaných účastníků).
Uveďte počet členů do 18 let k 01.01.2025 – žádáte-li na činnost NEBO uveďte předpokládaný počet účastníků do 18 let – žádáte-li na projekt (akci)
Vyplňte údaje o počtu osob mladších 18 let
- počtu členů (žádáte-li o dotaci na činnost) k 01.01.2025 nebo
- předpokládaný počet účastníků akce (žádáte-li o dotaci na projekt)
Týká se pouze právnických osob, nejčastěji spolků. Kolonka je povinná, proto pokud se Vás toto kritérium netýká, uveďte „X“.
Je to důležité pro hodnocení u žádostí na činnost (počet členů), resp. pro hodnocení žádostí na projekt v podobě akce (počet předpokládaných účastníků).
Uveďte konkrétní způsob zapojování Vás jako žadatele do občanského života ve městě Dobříši, resp. souvislost s městem Dobříš obecně
Vyplňte, jak konkrétně se zapojujete do občanského života ve městě Dobříši – např. jak dlouho a jaké akce (spolu)pořádáte, jaké aktivity pro občany města vyvíjíte atd. Respektive uveďte souvislost s městem Dobříš obecně (týká se např. individuálních sportovců). Pokud Vám uvedené místo nestačí, rozepište se v příloze „Podrobný popis aktivity“, tj. v popisu aktivity (činnosti/projektu) jako takové.
Uveďte Vaše webové stránky nebo napište, že žádné nemáte
Uveďte odkaz na Vaši internetovou stránku. Kolonka je povinná, proto pokud internetovou stránku nemáte, uveďte, že web nemáte.
Osoba jednající za právnickou osobu, není-li to sám statutární orgán
Osoba jednající za právnickou osobu, není-li to sám statutární orgán
Pokud za právnickou osobu nejedná její statutární orgán, ale jiná osoba (typicky na základě plné moci nebo pověření), uveďte její:
- jméno a příjmení
- funkci
- telefon
- kontaktní e-mail
Dále uveďte, zda tato osoba zastupuje právnickou osobu na základě
- plné moci (typicky třetí osoba)
- pověření (typicky zaměstnanec)
- jiného dokumentu
Listinu prokazující právní důvod pro zastupování žadatele doložte v příloze (nemusí být úředně ověřena).
Doložení právního důvodu zastupování žadatele je důležité zejména pro případ podepsání smlouvy.
Informace o pracovníkovi odpovědném za vyúčtování
Vyplňte údaje o osobě odpovědné za administraci aktivity včetně vyúčtování (např. účetní), se kterou lze komunikovat rozpočtové aspekty žádosti nebo na koho se lze obrátit v případě dotazů k žádosti:
- jméno a příjmení
- funkce
- telefon
Přílohy (právnické osoby)
Doložení některých příloh se týká jen právnických osob (body 1 a 2) nebo všech žadatelů (bod 3):
1) Úplný výpis platných údajů a údajů, které byly vymazány bez náhrady nebo s nahrazením novými údaji, pokud podléhají povinnosti evidovat údaje o skutečném majiteli právnické osoby podle zákona č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů
Tento požadavek navazuje na uvedení "podílu v další právnické osobě", který jste uvedli při vyplňování Vaší identity.
Výpis z evidence skutečných majitelů (ESM) je vyžadován kvůli naplnění zákonné povinnosti evidence vlastnické struktury a skutečného majitele u příjemců dotací. Povinnost předložit spolu se žádostí tento výpis je zakotven v § 10a odst. 3 písm. f) bod 2 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění. Podrobnosti jsou stanoveny v zákoně č. 37/2021 b., o evidenci skutečných majitelů.
Za skutečného majitele je považována fyzická osoba, která má fakticky nebo právně možnost vykonávat přímo nebo nepřímo rozhodující vliv v právnické osobě.
Výpis z ESM pořídíte na https://esm.justice.cz/ias/issm/rejstrik.
U spolků stačí předložit částečný výpis.
Více informací:
2) Kopie registrace žadatele a/nebo kopie stanov a/nebo statutu žadatele a dokument potvrzující oprávnění fyzické osoby jednat jménem statutárního orgánu, nejsou-li tyto dokumenty zveřejněny ve VR (VR = veřejný rejstřík)
Doložte doklad o Vaší existenci v závislosti na Vaší právní osobnosti (dříve subjektivitě) a zakladatelský dokument, pokud tyto dokumenty nejsou dostupné ve Veřejném (obchodním) rejstříku, resp. jeho sbírce listin.
Dále doložte dokument potvrzující oprávnění konkrétní fyzické osoby jednat jménem žadatele (statutárního orgánu) (např. jmenovací dekret, usnesení členské schůze, pokud tento dokument není dostupný ve Veřejném (obchodním) rejstříku, resp. jeho sbírce listin.
Tyto dokumenty předkládáte pouze s první žádostí a potom vždy jen při změně.
Další požadované přílohy
V této části vložte následující dokumenty:
1) Přehled činnosti žadatele za rok 2024 (např. výroční zpráva), příp. charakteristika dosavadní činnosti žadatele o dotaci
Pokud žádáte o programovou dotaci, vložte přehled o své činnosti v roce 2024 (např. výroční zprávu nebo jiný samostatný dokument popisující Vaši činnost v roce 2024), případně popište charakteristiku své dosavadní činnosti.
2) Čestné prohlášení žadatele o podporu v režimu de minimis (týká se všech žadatelů)
Všichni žadatelé o dotaci musejí přiložit toto čestné prohlášení, které se vyplňuje dle nařízení EU č. 2023/2831 a č. 2023/2832, které nedovoluje jednomu podniku poskytnout finanční částku větší než 300.000 eur za tříleté období (fiskální roky používané k daňovým účelům). Poskytovatelé podpory de minimis (v našem případě město Dobříš) mají povinnost zaznamenat předepsané údaje o poskytnuté podpoře de minimis do centrálního registru podpor malého rozsahu.
Pro účely pravidel hospodářské soutěže je podnikem jakýkoliv subjekt vykonávající hospodářskou činnost nezávisle na právním postavení tohoto subjektu (tedy i spolky) a způsobu jeho financování. Soudní dvůr EU rozhodl, že všechny subjekty kontrolované (právně či fakticky) týmž subjektem by se pro účely použití pravidla de minimis měly pokládat za jeden podnik. Čestné prohlášení proto musí vyplnit všichni žadatelé o dotaci z veřejných zdrojů (i fyzické osoby), neboť právo EU za podnik považuje jakéhokoliv příjemce podpory, bez ohledu na jeho právní status (právní formu) a způsob financování, pokud tento nabízí své zboží nebo služby na relevantním trhu. Evropská komise mnohokrát zdůraznila, že za podnik je nutno považovat i tzv. neziskové organizace (spolky, ústavy, příspěvkové organizace apod.), pokud příslušná podpora z veřejných prostředků směřuje do činností tzv. hospodářské povahy, tedy činností, které představují právě nabízení zboží či služeb na daném trhu. Naopak příjemce podpory nebude podnikem ve vztahu k činnostem, které hospodářskou povahu nemají, musí však být zajištěno důsledné účetní oddělení příjmů a nákladů obou druhů činností. Více na https://www.uohs.cz/cs/verejna-podpora/podpora-de-minimis-a-registr-de-minimis.html.
Použijte přiložený formulář, který zpracoval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, a vložte jej jako přílohu. Vyplněné čestné prohlášení vložte prosím podepsané (buď s elektronickým podpisem, nebo naskenované s fyzickým podpisem).
3) Čestné prohlášení žadatele k žádosti o veřejnou finanční podporu města
Všichni žadatelé o dotaci musejí přiložit toto čestné prohlášení zpracované pro účely dotační řízení města Dobříše. V něm svým podpisem stvrzujete prohlášení o bezdlužnosti jak vůči městu, tak např. vůči orgánům veřejné moci, že nejste v exekuci či v insolvenci atd. Jako žadatelé o dotaci z rozpočtu města Dobříše musíte učinit všech 8 prohlášení – pokud byste některé z nich nemohli učinit, ve formuláři čestného prohlášení předmětný text škrtněte a dopište důvod, proč podmínku nesplňujete. Bude předloženo dotační komisi, případně radě nebo zastupitelstvu, zda podle závažnosti bude i přesto dotace přidělena či nikoli.
Na žádost poskytovatele podpory (zástupce města) jste povinni předložit doklad potvrzující vybraná prohlášení (potvrzení finančního úřadu, potvrzení zdravotní pojišťovny, potvrzení OSSZ, výpis z rejstříku trestů). Tyto doklady jste na výzvu města povinni předložit i za osoby, které v souladu s uzavřenou veřejnoprávní smlouvou čerpají finanční prostředky z poskytnuté podpory (např. lektoři, trenéři a rozhodčí).
Použijte přiložený formulář a vložte jej jako přílohu. Vyplněné čestné prohlášení vložte prosím podepsané (buď s elektronickým podpisem, nebo naskenované s fyzickým podpisem).
Prohlášení (krácení, doba, dvě žádosti, osobní údaje)
Vyplňte následující informace:
1) Realizace v případě krácení dotace
Uveďte, zda a v jakém rozsahu bude aktivita (činnost/projekt) realizována, pokud bude výše dotace krácena (tj. když bude žádosti o dotaci vyhověno jen částečně, ať už z důvodu získání nižšího bodového hodnocení, nebo z důvodu nedostatku finančních prostředků v dotačním fondu).
Smyslem je avizovat záměr, zda bude aktivita realizována, i kdyby byla získaná dotace nižší či dokonce žádná, anebo zda je financování aktivity přímo závislé na dotaci z rozpočtu města Dobříše (a v případě přidělení nižší dotace byste ji stejně museli odmítnout).
2) Doba, v níž má být dosaženo účelu
Uveďte, v jakém časovém období (od–do) bude aktivita realizována (max. 01.01.2026–31.12.2026).
Období celého kalendářního roku 2026 platí pro žádosti o dotaci na činnost; v případě projektů je třeba uvést konkrétní termín realizace projektu či konání akce.
3) Dvě žádosti – zdůvodnění podání druhé žádosti
Pokud podáváte dvě žádosti, uveďte, čím se druhá aktivita, na kterou je dotace žádána, liší od hlavní činnosti, na kterou podáváte první žádost, a proč druhá aktivita není zahrnuta do první žádosti o programovou dotaci.
Podáváte-li jen jednu žádost, políčko proškrtněte.
4) Souhlas s nakládáním s osobními údaji
Vyplněním žádosti o veřejnou finanční podporu z rozpočtu města Dobříše poskytujete městu Dobříš (tj. správci osobních údajů ve smyslu Nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR) mj. také osobní údaje o fyzické osobě/ách. Osobní údaje jsou vyžadovány pouze v rozsahu nezbytně nutném k vyřízení Vaší žádosti.
Podrobnější informace o zpracování a ochraně osobních údajů, jako jsou zejména práva fyzických osob v souvislosti s ochranou osobních údajů, jsou uveřejněny na internetové stránce http://mestodobris.cz.
Zaškrtněte buď políčko "ANO", nebo políčko "NE". Upozorňujeme, že osobní údaje nejste povinni poskytnout, nicméně bez nich nelze Vaši žádost posoudit.
Způsoby, jak odeslat žádost
Žadatel je povinen podat žádost o dotaci výhradně prostřednictvím dotačního portálu.
Žádosti lze vyplňovat postupně - k rozpracovaným žádostem, které lze kdykoli v průběhu vyplňování uložit, se lze kdykoli, dokud nebude odeslána, vracet.
Poté, co budete přesvědčeni, že žádost je řádně vyplněna a chcete ji podat (u karty žádosti musí být u všech položek zelené zatržítko "Hotovo"), je třeba ji odeslat:
1) Právnické osoby a podnikající fyzické osoby, které mají ze zákona zřízenu datovou schránku, musejí žádost podat prostřednictvím své datové schránky - na kartě žádosti v pravém horním rohu zvolíte modré tlačítko "Odeslat žádost Datovou schránkou".
Nebude-li tato možnost realizovatelná (například z technických důvodů odeslání datovou schránkou nebude funkční, žadatel si přístup do datové schránky zablokuje apod.), žadatel zvolí v pravém horním rohu modré tlačítko "Odeslat žádost jinak" a následně zvolit tlačítko "Uzamknout žádost a stáhnout Potvrzení o elektronické evidenci žádosti", které obsahuje unikátní kód pro příjem žádosti, jenž je nutné doručit MěÚ, a to
a) fyzicky (poštou nebo osobně) s tím, že "Potvrzení o elektronické evidenci žádosti" podepíše vlastnoručně osoba oprávněná zastupovat žadatele,
b) elektronicky (na e-mail epodatelna@mestodobris.cz) s tím, že "Potvrzení o elektronické evidenci žádosti" bude podepsáno digitálním podpisem osoby oprávněné zastupovat žadatele.
2) Nepodnikající fyzické osoby, které nemají datovou schránku, zvolí na kartě žádosti v pravém horním rohu modré tlačítko "Odeslat žádost jinak" a následně zvolí tlačítko "Uzamknout žádost a stáhnout Potvrzení o elektronické evidenci žádosti", které obsahuje unikátní kód pro příjem žádosti, jenž je nutné doručit MěÚ, a to
a) fyzicky (poštou nebo osobně) s tím, že "Potvrzení o elektronické evidenci žádosti" podepíše vlastnoručně,
b) elektronicky (na e-mail epodatelna@mestodobris.cz) s tím, že "Potvrzení o elektronické evidenci žádosti" podepíše digitálním podpisem.